By: ashta

11 enkle måter å markedsføre din skjønnhetssalong

Uncategorized

Som salong eier er det så mange utfordringer som du trenger å gå gjennom regelmessig — Opprette en original kultur, holde kundene dine glade, sørg for at du har et rent arbeidsmiljø – det ser ut til at listen aldri slutter – men de betyr alt for en ting -att vellykket kjøre en salong og fortsette å tiltrekke seg nye kunder.
Vi har samlet de viktigste måtene å markedsføre din skjønnhetssalong som sikkert kan hjelpe deg med å sette opp virksomheten din for å lykkes.

En sterk online tilstedeværelse

Etter at du har gjort anstrengelser for å åpne skjønnhetssalongdørene dine for besøkende og gjøre lokal reklame i aviser og så videre, kan du investere i en online tilstedeværelse … og la internett gjøre sitt arbeid.
Omtrent 95% av selskapene er avhengige av internett for å presentere seg til folket. Gjennom din online tilstedeværelse vil folk vite om tjenestene dine, som vil tiltrekke nye kunder til å besøke salongen din og bruke tjenestene dine.
Med din virksomhets online tilstedeværelse vil din salong bli kjent, ikke bare i ditt område, men også i stort områdespekter.

Noen av de beste måtene du kan begynne med er:

Lag et nettsted.

Det er en av de beste og effektive måtene å presentere virksomheten din og dens tjenester på et nettsted som er visuelt tiltalende, funksjonelt ogannonserer alle kampanjene du har i salongen din.

Hold bedriftens nettside oppdatert


Vanligvis bruker folk noen av sin tid på et skjønnhetssalong hjemmeside. Til en ny kunde er presentasjonen av nettstedet ditt er det første og siste inntrykk av din salongen. Derfor kan dette førsteinntrykket være avgjørende. For dette, sørg for at nettstedet ditt tilbyr:

  • Bilder av dine ansatte og kunder som nyter tjenestene dine. Det er viktig å vise hvorfor kunder vil besøke salongen.
  • Enkel tilgang til detaljer på alle dine tjenester, priser, alle spesialtilbudene din salong kjører.
  • Enkel tilgang til bestilling eller avbestilling av behandling via nettstedet ditt.
  • Lenker til dine sosiale medier, andre nettsteder for å lage din online oppfølgings strømme.
  • Bruk vennene dine som modeller. For å forbedre dine ferdigheter, bør du vurdere å ta avanserte kurs. Nå ut dine venner og be dem om å være modellene dine. Familie og venner er fantastisk å spre informasjon til verden. Du kan ta bilder av modellene og legge dem på nettstedet ditt (hvis det er ok for dem selvfølgelig).

Sosiale medier:


Det er så mange sosiale medieplattformer som Facebook, Twitter, Instagram osv som gir bedriften din en god sjanse til å engasjere seg med et stort publikum. I dag vet alle at sosiale medier fungerer som et viktig verktøy for små bedrifter å bli kjent for nye kunder. Ifølge statistikk genererer mer enn 70% av småbedrifter halvparten av sine kunder gjennom sosiale medier.

Start blogging


Å tilby gratis råd via en privat eller bedrift blogg vil sikkert bli verdsatt av dine etterfølgere. Dette er en langdistansemetodikk som inkluderer å tilby tanker, råd eller utfordringer. Dette er en bevist måte å bygge nye kontakter, relasjoner og tillit til som virkelig vil gi et langsiktig og positivt resultat for bedriften din.

Bli tilkoblet med lokale bedrifter


Hvis du møter de som kan markedsføre tjenestene dine gjennom sin virksomhet, kan du få tilkoblet med dem. For eksempel, hvis du har en salong som tilbyr øyenvippeforlengelse, kan du koble deg til en salong som ikke tilbyr tjenester som du gjør. Du oppretter langsiktig samarbeid med andre salongs eiere som kan henvende dine tjenester til sine kunder. Og tvert imot. Dette vil gjøre bedriften mer eksponert, noe som resulterer i at nye kunder kommer til salongen din.

Gi velkomst tilbud for førstegangs kunder


For å få tilbakevendende kunder til din salong, har vi et klassisk råd: å gjøre hver kundes første besøk unikt – bokstavelig og metaforisk. Alle vil føle at de får en unik behandling. Invitere førstegangskunder med en slags “første besøk unik” er den perfekte måten å åpne armene mot dem. For eksempel kan du gi rabatt ved første behandling.

Alt du trenger å huske er å få dine nye kunder til å føle seg spesielle ved deres første besøk til salongen din. Din unike velkomst vil drive tilbakevendende kunder gjennom dørene dine.

Gi månedlige spesialtilbud for å holde kundene tilbake

Prøv å skape et månedlig spesialtilbud for å holde strøm på salongen din. Poenget med dette er å skape litt buzz og gi noe til kundene å være fornøyd med.
Prøv noe som til exampel 10% av din neste behandling. Det bør være noe som kundene dine kan sette pris på, og inspirere dem til å komme tilbake.

Hold salongen skinnende rent


Dette kan virke som en enkel oppgave, men det er veldig viktig å holde renslighet i salongen din. Hvis det er skitne overflater eller skitne verktøy, kan det være det største avbruddspunktet til kundene. Så husk å holde salongen ren og frisk. Kunder får et godt inntrykk, og ønsker å komme tilbake.

Alle disse enkle kostnadseffektive og nyttige måtene å markedsføre skjønnhetssalongen vil sikkert gi deg et godt resultat.

Leave a Comment